عملکرد هفته پژوهش

گزارش عملکرد هفته پژوهش و

بازدید علمی از مرکز نوآوری دانشگاه گیلان در هفته پژوهش

صبح روز چهارشنبه 15 آذر ساعت 9:10 با نواختن زنگ پژوهش ، فرصت گرانبهایی برای ارج گذاری به زحمت تلاش گران عرصه پژوهش و بیان اهمیت تحقیق و پژوهش بین دانش آموزان بود.

پس از نواخته شدن زنگ پژوهش، جناب آقای زارع ( معاون آموزشی مدرسه ) درباره ی نقش تحقیق و پژوهش  در فرآیند آموزش در دروس مختلف مطالبی بیان فرموده و ضمن دعوت از دانش آموزانی به نمایندگی از هر کلاس درس، از آنها خواستند نظر خود را درباره اهمیت پرسش گری به عنوان پایه و اساس امر پژوهش برای دانش آموزان بیان بفرمایید.

در ادامه گرامیداشت هفته پژوهش، دانش آموزان پایه نهم دبیرستان با همراهی دکتر لقمانی ( دبیر محترم شیمی و عضو هیات علمی گروه نانوفناوری دانشکده فنی دانشگاه گیلان) ، مهندس بهرنگ فرزاد و معاون آموزشی مدرسه راهی مرکز نوآوری دانشگاه گیلان که محل برگزاری نمایشگاه تخصصی هفته ی پژوهش در استان گیلان بود، رفته و ضمن بازدید از غرفه های مختلف فنی و مهندسی، کشاورزی و آبزیان، علوم انسانی و ... مراکز مختلف علمی استان و واحد های فناور پارک علم و فناوری استان گیلان ، با پژوهش ها و تحقیقات این تشکیلات علمی آشنا شدند.

در پایان بازدید هم یک جلسه آموزشی استارت آپی توسط واحد پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان برای دانش آموزان درباره اهمیت ایده پردازی و خلاقیت های ذهنی برای ایجاد نوآوری در عرصه های مختلف کار و فناوری برگزار گردید که بسیار مورد استقبال دانش آموزان واقع شد.

این بازدید با بازگشت دانش آموزان به مدرسه در ساعت 13:15 به پایان رسید.

با آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون برای همه دانش آموزان عزیز

داود زارع

معاون آموزشی دبیرستان فرهنگ ( دوره اول )