گردهمایی شورای دبیران برگزار شد

گردهمایی شورای دبیران برگزار شد ....

اولین جلسه شورای دبیران و عوامل اجرایی دبیرستان فرهنگ ( دوره اول ) در سالن تازه تأسیس دبیرستان دوره دوم برگزار گردید .

ساعت 5 عصر روز سه شنبه 5 شهریورماه 1398 ، دبیران و عوامل اجرایی مدرسه گرد هم آمدند تا برای سال تحصیلی جدید برنامه ریزی کرده و هماهنگی بیشتری داشته باشند.

جلسه با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز گردید. ابتدا کلیپ زیبایی که آقای مهندس شکوری ( معاون فناوری دبیرستان دوره دوم ) تهیه دیده بود پخش گردید . کلیپ تلفیقی از موفقیت های مدارس مجتمع آموزشی فرهنگ در سال تحصیلی قبل و مناظر زیبا و بی بدیل گیلان بود . سپس مدیر مدرسه ضمن خوش آمد گویی به حاضران، از زحمات همکاران در سال گذشته تقدیر نمود و به همکارانی که تازه به گروه پیوسته اند نیز خوش آمد گفت  و از مهندس دلخیر دعوت نمود تا در خصوص چگونگی استفاده بهینه از دستگاه های دیجیتال و هوشمند مدرسه برای دبیران توضیح دهند. ایشان ضمن تشریح نحوه استفاده از این دستگاه ها از دبیران درخواست نمود برای پیشگیری از مشکلات احتمالی، مسئولیت راه اندازی و بهره برداری از دستگاه های هوشمند را خود بر عهده بگیرند.

آقای مهندس سهرابی ( مؤسس و رئیس دبیرستان دوره دوم ) سخنران بعدی مراسم بود. ایشان نیز ضمن خیر مقدم و تجلیل از زحمات دبیران در سال قبل، از همکاران دعوت نمود برای تعمیق یادگیری و توفیق در آموزش مفاهیم درسی از دانش آموزان ممتاز به عنوان همیار معلم استفاده نمایند و نیز با تشکیل تیم نظارتی از جمع همکاران، پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و میزان موفقیت آنها را رصد نمایند .

در ادامه مدیر مدرسه ضمن تشریح و بررسی عملکرد مدرسه در سال قبل و برشمردن نقاط قوت و ضعف، انتظارات موجود از دبیران را فهرست وار بیان داشت که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  1. استفاده از روش های مدرن تدریس و آگاهی از دانش روز برای تفهیم مطالب درسی
  2. استفاده از ابزار هوشمند برای آموزش و بهره گیری از نرم افزارهای متنوع
  3. تدریس مسئولانه و هدفمند متون فوق برنامه
  4. تبیین آزمون سراسری علمی و تحلیل آزمون ها در کلاس
  5. ارتباط هدفمند با واحد مشاوره برای حل اختلالات رفتاری و درسی
  6. انجام ارزشیابی های مستمر به صور مختلف کتبی و آنلاین
  7. داشتن کلاس درس پویا با استفاده از تحقیق و پژوهش های هدفمند، توسط دانش آموزان
  8. داشتن طرح درس و برنامه تدریس
  9. شناسایی دانش آموزان کم کار و هدایت به دفتر مدرسه
  10. هدایت دانش آموزان مستعد برای شرکت در المپیادهای مختلف و لیگ علمی
  11. تدوین برنامه منظم برای بازدیدهای علمی توسط دبیر مربوطه
  12. گزارش پیشرفت تحصیلی به اولیا در جلسات مختلف
  13. ارائه شیوه عملکرد و روش تدریس و انتظارات موجود از اولیا در جلسات گروهی
  14. آمادگی برای شرکت در نمایشگاه سالانه مجتمع فرهنگ با نگاه علمی،  هنری و دست ساخته های دانش آموزان
  15. هدایت دانش آموزان برای استفاده از کتابخانه کلاس و کتابخانه مرکزی مدرسه
  16. برگزاری مسابقات کتابخوانی در مدرسه
  17. غنی سازی ماهنامه آوای فرهنگ
  18. غنی سازی سایت مدرسه و گروه یاران فرهنگ
  19. حمایت و تبیین شعار سال مدرسه « یادگیری دروس به صورت روزانه »
  20. ارزشیابی های آنلاین با هدف حذف تدریجی کاغذ
  21. تشویق دانش آموزان جهت شرکت در نمایشگاه ها و جشنواره های هنری ( workshop ، جشنواره موسیقی و ... )
  22. داشتن ظاهری آراسته و رفتار مناسب در کلاس
  23. حضور به موقع در مدرسه و کلاس درس
  24. و ...

 

سپس آقای مهندس زارع ( نماینده دبیران ) در ارتباط با هدف گذاری آزمون ها و نیز اهمیت داشتن برنامه دقیق برای بازدید های علمی مطالبی عنوان نمود. در خصوص بازدیدها، نظر ایشان این بود که بهتر است هر دانش آموز دفترچه ی مخصوص بازدید داشته باشد و گزارش های بازدید را در آن قید نماید .

آقای خلیلی نژاد ( مشاور مدرسه ) سخنران بعدی بود. ایشان نیز ضمن خرسندی جهت حضور در گروه آموزشی فرهنگ، برنامه های اجرایی تدوین شده برای سال تحصیلی را برشمرد . از جمله آموزش دانش آموزان برای انجام مراحل یادگیری ( پیش مطالعه، بعد از تدریس و مطالعه عمیق ) بدین صورت که هر دانش آموز برای یادگیری دروس برنامه مدونی داشته باشد. مشاور و ناظر تحصیلی نیز در اجرای برنامه نظارت مستمر داشته باشند. استاد خلیلی نژاد به کتاب برنامه ریزی که تألیف نموده اند نیز اشاره کرده و نحوه کاربری بخش های مختلف آن را تشریح نمود .

در ادامه هر یک از دبیران و نمایندگان گروه های آموزشی نظرات انتقادی و پیشنهادی خود را در خصوص برنامه آموزشی و تربیتی مدرسه بیان داشتند.

در این مراسم برای دبیرانی که زادروزشان در فصل تابستان بود، جشن تولد گرفته شد. پخش موسیقی شاد توسط آقای مهندس شکوری و خاموش کردن شمع ها توسط دبیران و نیز دادن هدیه و گل به متولدین تابستان و صرف کیک تولد با آرم فرهنگ از جمله برنامه های مراسم جشن تولد همکاران بود.

اسامی همکارانی که زادروزشان در فصل تابستان است به شرح زیر است:

آقایان: 

پرویزایمانخواه « عربی » ( 2 تیرماه ) ، نوید جهانگیری« شیمی »  ( 3 تیرماه )  ، محمود عزتیان « تربیت بدنی » ( 2 مردادماه ) ، عباس افق« فرهنگ و هنر »  ( 7 مردادماه ) ، شهرام آذین فر« کار و فناوری »  ( 9 مردادماه ) ، محمدتقی اسلامی« پیام های آسمان »  ( 17 مردادماه)، مرتضی طاهرزاده« فیزیک »  ( 21 مردادماه ) ، محمد اسدی« معاونت اجرایی »  ( 1 شهریورماه ) ، صفر رمضانی« قرآن »  ( 2 شهریورماه ) ، علی عباس زاده « ریاضی »  ( 5 شهریورماه ) ، محمود خلیلی نژاد« مشاور »  ( 7 شهریورماه ) ، محمد روشن مقدم« ریاضی »  ( 12شهریور ماه ) ، عباس بردبار« زبان و ادبیات فارسی »  ( 20 شهریورماه) و سبحان هوشیار« زبان انگلیسی »  ( 28 شهریورماه )

 

این گردهمایی ساعت 8 شب به پایان رسید .