سومین گردهمایی انجمن اولیا و مربیان

گردهمایی انجمن اولیا و مربیان و عوامل اجرایی مدرسه به صورت ویدئوکنفرانس

ساعت 6 عصر روز سه شنبه 20 آبان ماه بر اساس برنامه ریزی سالانه ، سومین جلسه انجمن اولیا و مربیان و عوامل اجرایی مدرسه برگزار گردید.

در این جلسه ابتدا مدیر مدرسه در خصوص موانع و آسیب های دوران کرونا به صحبت پرداخت. ایشان نبود امکانات سخت افزاری و نرم افزاری برای دانش آموزان و عدم همکاری اولیا با مدرسه را از جمله موانع پیشبرد برنامه های آموزشی دانست و متذکر شد حضور غیرمسئولانه بعضی از دانش آموزان و بی تفاوتی اولیای ارجمندشان آسیب تاثیرگذاری در شکل گیری شخصیت علمی و اجتماعی دانش آموزان وارد خواهد نمود.

آقای فرزاد از نمایندگان اولیا تقاضا نمود در این خصوص با اولیای دیگر به صحبت پرداخته و آگاهشان سازند.

سپس عملکرد یک ماه گذشته ی مدرسه را به صورت زیر بیان داشت :

  • برگزاری جلسه شورای دبیران که مشروح آن در شبکه های فضای مجازی انتشار یافت.
  • انجام ارزشیابی های مستمر مرحله اول با صدور کارنامه تحلیلی با کیفیت بالا
  • برگزاری آزمون علمی سراسری مرآت
  • پیگیری مستمر غیبت دانش آموزان و یادآوری به اولیایشان
  • ایجاد هماهنگی در تدریس متون فوق برنامه علمی و تدریس دروس مختلف

در ادامه ابتدا آقای مهندس سهرابی ( مؤسس مدارس فرهنگ) در ارتباط با چگونگی ایجاد انگیزه مثبت برای یادگیری در دانش آموزان نکاتی را یادآور شد و از اعضای انجمن اولیا و مربیان و عوامل اجرایی مدرسه به جهت پیگیری امورپیشرفت تحصیلی دانش آموزان در شرایط سخت کرونایی تجلیل نمود. ایشان پیشنهاد نمود که جلسات ویدئوکنفرانس بین اولیا و دبیران برگزار شود.

سپس خانم مولادوست ( رئیس انجمن) در خصوص تداخل جلسات حضوری مشاوره در روزهای پنجشنبه با برنامه درسی دانش آموزان یادآور شدند که به این ترتیب استفاده از خدمات مشاوره حضوری امکان پذیر نیست.

خانم خانزاده در خصوص پیشنهاد آقای سهرابی تاکید نمود که ملاقات اولیا و دبیران به صورت وبینار برگزار گردد و اینکه بهتر است سوالات آزمون مرآت در کلاس توسط دبیران پاسخ داده شود. ایشان از نحوه صدور کارنامه تجلیل نمود و یادآور شد که دبیران  پیگیر کارکرد دانش آموزان در کتاب گاج باشند .

آقای زارع ( نماینده دبیران ) نیز به نکات زیر اشاره نمود:

  • حضور دانش آموز با ظاهری موجه در کلاس مجازی
  • همکاری بهتر و بیشتر اولیا در شرایط کرونا
  • کنترل غیبت دانش آموزان توسط اولیا
  • نظارت بر انجام تکالیف و پروژه های دانش آموزان توسط اولیا

خانم مهندس نیک پی ( مسئول فناوری ) در ارتباط با چگونگی اطلاع رسانی برای انجام هرچه بهتر آزمون مرآت یادآور شدند که سه روز جلوتر تمام اطلاعات لازم از طریق شبکه های ارتباطی فضای مجازی برای دانش آموزان و اولیا ارسال گردید ولی متاسفانه عده ای از اولیا در این خصوص وسواس لازم به خرج ندادند و دانش آموزان متضرر شدند.

این گردهمایی ساعت 7:30 شب به پایان رسید.