گردهمایی دبیران و عوامل اجرایی دبیرستان فرهنگ ( دوره اول )

گردهمایی دبیران و عوامل اجرایی دبیرستان فرهنگ ( دوره اول )

در فضایی صمیمی و با دستاوردهای فراوان

پنجمین جلسه مشورتی دبیران ساعت 9 شب یکشنبه 2 آذرماه 1399 به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید. ابتدا مدیر مدرسه ضمن تقدیر از زحمات بی شائبه دبیران در خصوص فضای کرونایی حاکم و تاثیرات آن در ساختار اجتماع و خانواده ها به صحبت پرداخت و تاکید نمود گروه آموزشی فرهنگ با توجه به این شرایط می بایست فعالیت نموده و انتظارات خود را از دانش آموزان مطالبه نمایند.

سپس عملکرد یک ماه گذشته مدرسه را به اختصار بیان نمود، از جمله :

  • صدور کارنامه تحلیلی از ارزشیابی های مستمر مرحله اول نوبت اول
  • تشکیل شورای دانش آموزی
  • برگزاری انجمن اولیا و مربیان به صورت آنلاین
  • برگزاری جلسه ملاقات اولیا و دبیران به تفکیک پایه هفتم و پایه های هشتم و نهم
  • برنامه ریزی برای اجرای مسابقه فیلم های کوتاه 120 ثانیه ای با عنوان « معرفی بهترین کتابی که خوانده اید»
  • شرکت دانش آموزان علمی مدرسه در جشنواره خوارزمی
  • برگزاری اولین مرحله آزمون سراسری مرآت
  • برگزاری جلسات هم اندیشی عوامل اجرایی در روزهای شنبه و پنجشنبه هر هفته

در ادامه انتظارات موجود از دبیران ارجمند مدرسه را به صورت زیر مطرح نمود:

  1. انجام مستمر تمرینات کتاب های درسی ، کتب و جزوات فوق برنامه علمی هم تراز با تدریس دروس
  2. ایجاد جاذبه بیشتر کلاس مجازی با شیوه های مختلف
  3. فعالیت در شبکه های مختلف مجازی بخصوص  شبکه شاد
  4. شرکت فعال و مسئولانه در جلسات شورای دبیران

سپس ابتدا عوامل اجرایی مدرسه و بعد هر یک از دبیران نظرات انتقادی و پیشنهادی خود را بسیار صریح و روشن بیان داشتند :

آقای اسدی( معاون اجرایی ) از حضور به موقع و منظم همکاران تقدیر نمود

آقای مهندس فرزاد ( معاون آموزشی ) از  دبیران خواست که هرچه سریع تر سوالات ارزشیابی های مرحله دوم نوبت اول را آماده نموده و به واحد فناوری تحویل دهند و فصول هر درس را نیز جهت آگاهی دانش آموزان اعلام نمایند .

خانم مهندس نیک پی ( مسئول واحد فناوری و مالی ) به همکاران یادآور شدند که هرچه زودتر باقی فیلم های آموزشی را جهت استفاده دانش آموزان آماده کرده و به واحد فناوری ارائه دهند .

آقای میرزانژاد ( دبیر ادبیات ) در خصوص غیبت و تاخیر ورود بعضی از دانش آموزان اظهار نگرانی کرده و خواهان پیگیری بیشتر دفتر مدرسه شدند. تقاضا داشتند که برای تسهیل شرایط آپلود فایل ها، یک گروه در شبکه واتساپ تشکیل شود.

آقای دکتر یوسفی( علوم اجتماعی)  خواهان نظارت بیشتر مدرسه و اولیا در زمان ارزشیابی های مستمر شدند و اینکه لازم است براس شناخت از سطح علمی دانش آموزان امتحانات تشریحی نیز در برنامه گنجانده شود.

آقای طاهرزاده ( فیزیک ) از مسئولین مدرسه خواستند که بخش تکالیف سایت کیفیت بهتری داشته باشد. برای آپلود تکالیف توسط دبیران نیز بهتر است ساعات تفریح اندکی طولانی تر باشد. 

آقای ایمانخواه ( عربی) در ارتباط با حضور کمرنگ اولیا در جلسه مربوط اظهار نگرانی نمودند و اینکه اولیای دانش آموزان همکاری لازم را ندارند .

آقای نظری (عربی ) نیز در خصوص برگزاری آزمون تشریحی، طولانی شدن ساعات تفریح، برگزاری جلسات به صورت آزمایشی در منزل، عضویت همه دانش آموزان در شبکه شاد و استمرار بارگزاری فیلم های آموزشی در سایت مدرسه مطالبی را یادآور شدند.

آقای قلی زاده ( کارو فناوری) نگرانی خود را در ارتباط با تاخیر ورود و غیبت دانش آموزان بیان داشتند .

آقای روشن مقدم( ریاضی ) نیز در خصوص آسیب های تاخیر ورود دانش آموزان نکاتی را یادآور شدند.

آقای حسن زاده ( زیست شناسی) از معاونت آموزشی خواستند در برنامه ریزی ارزشیابی های مستمر مرحله دوم نوبت اول دروس زیست شناسی ، فیزیک و شیمی جداگانه برگزار شود.

آقای اسلامی ( پیام های آسمان ) پرسش های مستمر کلاسی را بسیار تاثیرگذار برشمردند که باعث یادگیری و پیشرفت دانش آموزان خواهد شد .

آقای خبازی ( کاروفناوری) از معاونت آموزشی خواستند که درس کار و فناوری در برنامه ارزشیابی مستمر گنجانده نشود و تاکید نمود که دانش آموزان در شبکه شاد وارد شده و احراز هویت را انجام دهند.

آقای علیجانی ( زبان انگلیسی ) در خصوص استفاده از اپلیکیشن شاد، بیان جزئیات امتیازدهی به دانش آموزان و بارگزاری کلیپ های آموزشی نکاتی را بیان داشتند.

آقای عباس زاده ( ریاضی ) برگزاری ارزشیابی های تشریحی در فضای مجازی  و نیز خستگی دانش آموزان در ساعات پایانی را مطرح نمودند که بهتر است زمان کلاس ها کاهش یابد.

آقای زارع ( سبک زندگی ) در ارتباط با حضور بیشتر پایه هشتم تذکر داده و از عوامل اجرایی خواستار پیگیری شدند .

در پایان مدیر مدرسه ضمن تقدیر از حضور سبز و اثربخش دبیران و عوامل اجرایی در جلسه ، از آنان خواست با جدیت و مسئولیت پذیری بیشتر به وظیفه خود عمل نمایند تا دانش آموزان عزیز، این آینده سازان واقعی کشور عزیز ما از این شرایط بحرانی دچار آسیب نشده و همچنان راه پیشرفت علمی آنان هموار باشد .

پنجمین گردهمایی دبیران و عوامل اجرایی دبیرستان فرهنگ ( دوره اول ) ساعت 10:45 شب به پایان رسید.