سومین جلسه شورای دبیران

.

سومین جلسه شورای دبیران برگزار شد.

ساعت 9 شب شنبه 8 آبان ماه 1400، سومین نشست مجازی دبیران و عوامل اجرایی دبیرستان فرهنگ ( دوره اول ) برگزار شد.

در این گردهمایی ابتدا مدیر مدرسه ضمن خوشامدگویی و تقدیر به خاطر شرکت در جلسه، از گروه آموزشی به جهت آغاز پرشکوه و موفق سال تحصیلی و اجرای برنامه های پیش بینی شده سپاسگزاری نمود. وضعیت مدرسه در شرایط حاضر و انتظارات موجود از گروه آموزشی را برشمرد و از گروه آموزشی تقاضا کرد تا در برنامه نوآوری و تنوع داشته باشند. ایشان از دبیران درخواست نمود که:

  • کلاس مجازی را با برنامه ریزی و هوشمندانه مدیریت کنند.
  • برای ارائه کلاس، قانون و قاعده مندی داشته باشند.
  • به پرسش های دانش آموزان پاسخ دهند.
  • فعالیت گروهی دانش آموزان را مدیریت و تشویق نمایند.
  • دانش آموزان را برای شرکت فعال و موفق در مجامع علمی مثل لیگ علمی، مسابقات مختلف علمی و المپیادها آماده نمایند.
  • از روش های متنوع و جذاب برای تدریس استفاده نمایند.
  • فیلم های آموزشی ( آفلاین ) را تکمیل نمایند.
  • پس از انجام ارزشیابی ها، به پرسش های آن در کلاس پاسخ دهند.
  • تدریس کتاب درسی و فوق برنامه علمی ( گاج، جزوات و ... ) را هماهنگ انجام دهند.
  • دانش آموزان را برای شرکت در انجمن های علمی تشویق کنند.
  • در غنی سازی ماهنامه آوای فرهنگ مشارکت داشته باشند.
  • با عوال اجرایی به خصوص مدیر آموزشی و واحد مشاوره همکاری نمایند.
  • دانش آموزان پرتلاش و فعال را برای تشویق  و دانش آموزان کم کار را برای پیگیری معرفی نمایند.   

در ادامه ابتدا عوامل اجرایی و سپس هر یک از دبیران، نظرات انتقادی و پیشنهادی خود را بیان داشتند:

  1. آقای اسدی ( معاون اجرایی): ضمن تشکر از همکاران، تقاضا داشت که دانش آموزانی که مشکل درسی یا رفتاری دارند، جهت پیگیری به دفتر معرفی شوند.
  2. آقای مهندس فرزاد (معاون آموزشی): از گروه های درسی مجازی استفاده شود، دانش آموزان با نام های فارسی در کلاس درس حاضر شوند، همکاران نمرات ارزشیابی ها را جهت اطلاع اولیا و دانش آموزان، هرچه سریع تر به دفتر دبیرستان تحویل دهند.
  3. آقای مهندس زارع ( مدیرآموزش): همکاران طرح درس ها را آماده و استفاده نمایند- همکاران کار و فناوری، فیزیک، شیمی و زیست شناسی، فعالیت های عملی را در دفتر مخصوص ثبت نمایند- دانش آموزان پرتلاش برای تشویق معرفی شوند.
  4. آقای امیدی (قرآن): دفتر مدرسه نسبپت به دانش آموزان کم کار پیگیر باشد.
  5. آقای بردبار (ادبیات فارسی): مدت زمان انشا کافی نیست. برای دانش آموزان متقاضی تیزهوشان برنامه ریزی شود.
  6. آقای یوسفی (مطالعات):  تلاش همکاران اجرایی قابل تقدیر است.
  7. آقای جهانگیری (شیمی): بهرت است به کتاب گاج در پایان هرفصل پرداخته شود. در این صورت تمرین و تکرار بیشتری صورت میگیرد.
  8. آقای اسلامی (پیام های آسمان):  نحوه حضور دانش آموزان و فعالیت کلاسی آنها در نمره مستمر تاثیرگذار باشد.
  9. آقای روشن مقدم (ریاضی): مسئولین نگران شلوغی کلاس نباشند، بهتر است طرح درس ها در نوب دوم ارائه شود.
  10. آقای عباس زاده (ریاضی): برای جلوگیری از تاخیر ورود برخی دانش آموزان چاره اندیشی شود- در خصوص آزمون مرآت اطلاع رسانی صورت گیرد- برای دبیران کتاب گاج خریداری شود.
  11. آقای اسماعیلی (فیزیک): بهتر است گاج در پایان فصل کار شود. طرح درس ها ترمیک باشد.
  12. آقای قلی زاده (کاروفناوری): از همکاران اجرایی تقدیر و تشکر نمود.
  13. آقای علیجانی (زبان انگلیسی): گروهبندی دانش آموزان بعد از ارزشیابی ها انجام شود.
  14. آقای هوشیار (زبان انگلیسی): مدرسه در شرایط ایده آل قرار دارد.
  15. آقای خلیلی نژاد (مشاور): در خصوص کار گروهی و نحوه اجرای آن بهتر است دفتر مدرسه برنامه ریزی نمایند. با توجه به اینکه طرح درس یک پروژه دراز مدت است بهتر است به صورت مستمر انجام پذیرد.
  16. آقای فتحی (قرآن/عربی): برای پایه های هفتم و هشتم کتاب کار گاج تهیه شود- برای شلوغی بعضی از کلاس ها چاره اندیشی شود- جلسات در گوگل میت برگزار شود.

در این جلسه آقایان نظری (عربی)، کرمی (مطالعات )، به دلیل مشکلات اینترنتی اظهارنظر نداشتند.

این گردهمایی ساعت 10:45 شب به پایان رسید.