گزارش برگزاری اولین جلسه هماهنگی گروه اداری و آموزشی دبیرستان

به نام آفریدگار دانایی

ساعت 9 صبح روز یکشنبه 12 شهریورماه 1402 دفتر دبیرستان فرهنگ ( دوره اول ) حال و هوای دیگری داشت. برگزاری اولین جلسه شورای دبیران در محیطی بسیار صمیمی و به سبک ( صبحانه کاری ) بسیار جالب و دلنشین بود. سرو آش، حلیم، چای و ...

قرار صبحانه در جمعی گرم و پرنشاط به همراه گپ و گفتی صمیمی بین همکاران بین ساعت9 تا 10 صبح به انجام رسید و ساعت10 جلسه شورای دبیران در سالن اجتماعات، با بیانات مدیریت محترم دبیرستان،جناب آقای محمد فرزاد طبق دستور کار از پیش ابلاغ شده در دعوتنامه، آغاز گردید.

در ابتدا مدیریت محترم ضمن خیرمقدم به همکاران جدید الورود، آنها را به سایر همکاران معرفی نمودند و همچنین از زحمات همکارانی که در سال گذشته در مدرسه فعالیت داشته ولی برای سال تحصیلی پیش رو حضورشان میسر واقع نگردید بود، تشکر و قدردانی نمودند.

در ادامه جلسه، ایشان ضمن بیانات مبسوطی به بررسی عملکرد مدرسه در سال تحصیلی گذشته و شرح نقاط قوت و ضعف آن، تقدیر و تشکر از زحمات دبیران محترم و شرح موفقیت های دانش آموزان در مسابقات لیگ علمی بین مدارس در سطح ناحیه و استان، قبولی دو نفر از دانش آموزان پرتلاش و فرهیخته فرهنگ، آقایان عرشیا پنجید و امین رفعتی در آزمون ورودی دبیرستان دوره دوم استعدادهای درخشان رشت، بررسی عملکرد دانش آموزان عزیز و دبیران محترم در آزمون های 6 مرحله ای مرآت و چالش های موجود در این آزمون ها پرداختند.

ایشان در ادامه ی بیانات خود، ضمن تشریح نقشه راه و اهداف تعیین شده آموزشی و تربیتی برای سال تحصیلی پیش رو، با تاکید بر ایجاد تغییرات کیفی در این راستا و استفاده ی بیشتر و بهینه  از امکانات مؤسسه آموزشی مرآت، از همه همکاران درخواست نمودند که با همدلی و تلاش روزافزون، مدرسه را در این امر یاری نمایند.

در ادامه جلسه جناب آقای نظری ( نماینده محترم دبیران در سال گذشته )، ضمن بیاناتی با تقدیر و تشکر از زحمات همکاران، از مدیریت درخواست تجدیدنظر در میزان مبلغ حق التدریس تعیین شده برای سال تحصیلی آینده را نمودند. ضمناً با پیشنهاد مدیریت محترم جهت انتخاب نماینده دبیران در سال تحصیلی پیش رو، همکاران محترم با بیان نظرات خود، مجدداً جناب آقای نظری را به عنوان نماینده دبیران برگزیدند.

جناب آقای مهندس بهمن سهرابی ( مؤسس محترم مجتمع آموزشی فرهنگ ) سخنران بعدی جلسه بودند که ضمن بیان مطالبی پیرامون مسائل آموزشی و تربیتی، از دبیران محترم درخواست نمودند که شرایط لازم برای کیفی نمودن آموزش ها در کلاس درس و روی آوردن به آموزش های دانش آموز محور و ایجاد فرصت های متعدد برای رشد خلاقیت و نوآوری در دانش آموزان را محور کار خویش قرار دهند.

در ساعت 11 جلسه به صورت وبینار با یکی از کارشناسان محترم مؤسسه مرآت، جناب آقای علیخانی پیرامون استفاده از پلتفرم ( کیفیت بخشی مسئله آموزش در مدرسه با تاکید بر سه محور آزمون سازی دبیران، خود ارزیابی دانش آموزان (پوشه کار) و آزمون هماهنگ ) ادامه یافت و مقرر گردید که در این راستا با تعامل بین دبیران محترم و کارشناسان محترم مؤسسه در سال تحصیلی جدید، اجرای این مهم محقق گردد.

بعد از برگزاری جلسه وبینار و صرف چای و شیرینی، جناب آقای زارع ( معاون آموزشی دبیرستان) ضمن بیاناتی با تشکر و قدردانی از زحمات همکاران در سال گذشته، پیرامون اهداف، برنامه ها و انتظارات مدرسه در سال تحصیلی پیش رو از دبیران محترم درخواست نمودند که به منظور کیفی تر شدن آموزش، ضمن بهره مندی از امکانات گسترده مؤسسه آموزشی مرآت، با غنی سازی جزوات کمک آموزشی دروس دارای فوق برنامه، استفاده از طرح درس سالانه و هفتگی، اجرای آموزش فرآیند محور با رویکرد تیمی و پرورش مهارت خلاقیت و نوآوری و ایده پردازی، اجرای دقیق آزمایش ها و بخش های عملی دروس و نیز انجام بازدیدهای علمی پژوهش محور، سال تحصیلی پرباری را برای دانش آموزان و مدرسه رقم بزنند.

با رسیدن عقربه های کوچک و بزرگ ساعت روی عدد 12 ظهر، لحظات پایانی جلسه هم فرا رسیده و مدیریت محترم جناب آقای فرزاد ضمن قدردانی از تشریف فرمایی و حضور صمیمی همکاران، سالی سرشار از سلامتی و موفقیت را برای همه عزیزان آرزو نمودند.

با پایان آمد این دفتر

حکایت همچنان باقیست.