بهداشت روانی در مدرسه

بهداشت روانی در مدرسه

خانواده ، مدرسه و اجتماع تأمین کننده ی بهداشت روانی کودک و نوجوان است . این سه نهاد مهم اساس شخصیت فرد را پی ریزی کرده و پایه رفتارهای بعدی وی را استوار می سازد . اگر خانواده  ، مدرسه و اجتماع هر یک وظایف خود را به خوبی انجام دهند شانس موفقیت کودک در زمان جوانی و بزرگسالی افزایش خواهد یافت و بالعکس چنانچه این سه نهاد در انجام وظایف خود قصورنمایند ، سازگاری فرد در دوران بزرگسالی بسیار دشوار خواهد شد و چه بسا به انواع مشکلات جسمانی ، روانی و اجتماعی مبتلا شود که درمان آن ها با هزینه های گزاف همراه خواهد بود .

از دیدگاه بهداشت روان  ، مدیر ، معاونین ، معلمان و مربیان خوب از ویژگی های زیر برخوردارند :

* دانش آموزان را دوست دارند .

* رفتارهای آنان الگوی دانش آموزان است ، در نتیجه از رفتار مطلوب برخوردارند .

*  از اطلاعات کافی در زمینه ی رشد جسمانی ، شناختی ، عاطفی و اجتماعی برخوردارند .

* دانش آموزان خود را در بحران ها و مشکلات خانوادگی و اجتماعی یاری می نمایند .

واحد مشاوره مجتمع آموزشی فرهنگ

                                                                           محمودی زاده