از دیدگاه ما، زبان انگلیسی همانند کلیدی است برای گشودن درهای موفقیت در زمینه¬های مختلف کاری، تحصیلی و سایر جنبه های زندگی فردی و اجتماعی تان. زبان انگلیسی، زبان بین المللی برقراری ارتباط است. طبق آمارهای رسمی، حدود ۲۰% از کل جمعیّت کره زمین (۵/۱ میلیارد نفر از ۵/۷ میلیارد نفر) به زبان انگلیسی صحبت می کنند. همچنین قابل ذکر است که در دنیا، زبان رسمی اوّل ۶۷ کشور و زبان رسمی دوّم ۲۷ کشور انگلیسی می باشد.

زبان انگلیسی زبان دوم بیش از ۷۰۰ ملیون نفر است و بیش از ۴۰۰ ملیون نفر غیرانگلیسی زبان از واژگان زبان انگلیسی در زبان خود استفاده می کنند.

شاید تا چند سال پیش دانستن زبان انگلیسی صرفاً به عنوان امتیازی هنگام استخدام شخص در یک شغل محسوب می شد، اما امروزه یافتن شغل مناسب مستلزم تسلّط بر این زبان است.

اگر قصد ادامه تحصیل دارید (چه در دانشگاه های داخلی و چه در دانشگاه های خارجی) تسلّط بر زبان انگلیسی، بویژه به طور تخصصی، از پیش نیازهای موفقیّت شما در رشته تان محسوب می شود. طبق مطالعات انجام شده، میان عملکرد آکادمیک دانشجویان با مهارت زبانی قوی، متوسط و ضعیف اختلاف فاحشی وجود دارد. این نکته نیز حائز اهمیّت است که تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی (فوق لیسانس و دکتری) نه تنها در کشورهای انگلیسی زبان، بلکه در اغلب دانشگاه¬های کشورهای غیرانگلیسی زبان (نظیر آلمان، فرانسه، ایتالیا، اتریش، سوئیس، سوئد، دانمارک، بلژیک، هلند و ) نیز به زبان انگلیسی می باشد.

زبان اینترنت (پایگاه های اطّلاعاتی در فضای مجازی) انگلیسی است. زبان انگلیسی به شما کمک می کند هر مهارتی را بهتر یاد بگیرید. یادگیری و کارکردن موثر با نرم افزارها و اپلیکیشین های مختلف چه در بعد شغلی و تحصیلی (حرفه ای) و چه در بعد زندگی شخصی مستلزم دانستن زبان انگلیسی است.

از ملزومات مهاجرت به اغلب کشورها و اخذ انواع ویزا از سفارت خانه ها، ارائه مدرکی معتبر دال بر تسلط شما به زبان انگلیسی است. حتی اگر برای سفر تفریحی به کشوری بروید، تسلط بر زبان انگلیسی سفر لذت بخش تری را برای شما رقم خواهد زد. اگر زبان آن کشور را ندانید باز هم خیالتان راحت است که می توانید ارتباط برقرار کنید.