گردهمایی شبانه دبیران فرهنگ در فضای مجازی

گردهمایی شبانه دبیران فرهنگ در فضای مجازی

جلسه شورای دبیران دبیرستان غیردولتی پسرانه فرهنگ ساعت 9 شب روز دوشنبه 8 اردیبهشت ماه به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید.

 در این جلسه که تمامی دبیران در آن حضور داشتند،  ابتدا مدیر مدرسه ضمن خیر مقدم و تبریک سال نو و  ماه مبارک رمضان، از زحمات بی‌شائبه و مستمر دبیران و عوامل اجرایی تجلیل نمود. وی با گرامیداشت هفته معلم و روز جهانی کارگر از تلاش‌های شبانه‌روزی کادر درمانی کشور ستایش کرده و از بستگان همکاران که در بیمارستان‌ها شاغل هستند، تقدیر نمود. سپس ضرورت تشکیل جلسه را هم اندیشی در خصوص ارائه خدمات بهتر به دانش‌آموزان با توجه به شرایط حاضر بیان نمود. اهم صحبت های مدیر مدرسه به شرح زیر می باشد:  

مشکلات و نارسایی های موجود:  * ضعف سیستم مخابراتی و اینترنت * عدم همکاری اولیا * نبود انگیزه لازم به حضور دانش‌آموزان در جلسات درسی و ارزشیابی آنلاین

فعالیت‌های انجام شده:  * تدریس و مرور درس ها در فضای مجازی از قبیل واتساپ، تلگرام و سایت مدرسه * انجام یک دوره ارزشیابی آنلاین * پیگیری آموزشی از طریق عوامل اجرایی مدرسه ( تماس با تمامی اولیای دانش‌آموزان ) *  تشکیل جلسه و همفکری با انجمن اولیا و مربیان  * برگزاری جلسات مشاوره با دانش آموزان و اولیا توسط آقای خلیلی نژاد مشاور مدرسه * تقویت و پشتیبانی سایت مدرسه  * و دعوت از گروه آموزشی و دانش آموزان جهت گسترش استفاده گسترده از آن

بیان انتظارات موجود از دبیران : * پایان دادن به تدریس همه دروس تا روزهای آینده * تنظیم نمرات مستمر مرحله اول در نوبت دوم و اطلاع رسانی به دانش آموزان و اولیا * آمادگی برای اجرای ارزشیابی مرحله دوم در نوبت دوم * طراحی تکلیف درسی برای دانش آموزان در سایت مدرسه  * و مرور درس ها از اول کتاب و رفع اشکالات درسی دانش آموزان

در پایان مدیر مدرسه از دبیران درخواست نمود با توجه به شروع ثبت نام پایه هفتم، دانش آموزان مستعد و با بهره هوشی بالا و شخصیت رفتاری و مطلوب را جهت ثبت نام در سال آینده معرفی نمایند.  پس از سخنان مدیر مدرسه ابتدایی عوامل اجرایی و سپس هر یک از دبیران و مشاور مدرسه به صحبت پرداختند که به اختصار بیان می شود:

 خانم مهندس نیک پی( مسئول فناوری مدرسه ) از دبیران درخواست نمود نمرات مستمر را در فضای مخصوص خود در سایت مدرسه ثبت نمایند و در هنگام تدریس با دانش آموزان ارتباط تصویری داشته باشند.  

آقای مهندس فرزاد ( معاونت آموزشی ) تقاضا نمود که نمرات مستمر مرحله اول هر چه سریع‌تر تنظیم و ارائه شود و دبیران برای ارتباط با دانش آموزان و تعیین تکالیف درسی از سایت مدرسه استفاده نمایند.

آقای مهندس زارع (نماینده دبیران) ضمن ارائه گزارش جلسه انجمن اولیا و مربیان،  انتظارات اولیا را نسبت به دبیران بیان نمود و پیشنهاد کرد که پنجشنبه ها برای دانش آموزان آزمون جامع از تمام دروس برگزار شود

 آقای خلیلی نژاد (مشاور مدرسه) نیز در خصوص اهمیت ارتباط مستمر با دانش آموزان و اولیای آن در شرایط حاضر صحبت نمود

در ادامه هر یک از دبیران نظرات انتقادی و پیشنهادی خود را بیان داشتند و  همگی در خصوص غیبت دانش آموزان نگران بودند و راهکارهایی در این خصوص پیشنهاد نمودند از جمله کسر نمره مستمر ، تماس با اولیا ، تبیین ضرورت شرکت در کلاسها توسط دانش آموزان و ایجاد انگیزه و تنوع در تدریس توسط دبیران .

این گردهمایی مجازی ساعت ۱۱:۴۵ شب به پایان رسید.

 

گزارش تصویری