.
سومین جلسه شورای دبیران برگزار شد.
ساعت 9 شب شنبه 8 آبان ماه 1400، سومین نشست مجازی دبیران و عوامل اجرایی دبیرستان فرهنگ ( دوره اول ) برگزار شد.
در این گردهمایی ابتدا مدیر مدرسه ضمن خوشامدگویی و تقدیر به خاطر شرکت در جلسه، از گروه آموزشی به جهت آغاز پرشکوه و موفق سال تحصیلی و اجرای برنامه های پیش بینی شده سپاسگزاری نمود. وضعیت مدرسه در شرایط حاضر و انتظارات موجود از گروه آموزشی را برشمرد و از گروه آموزشی تقاضا کرد تا در برنامه نوآوری و تنوع داشته باشند. ایشان از دبیران درخواست نمود که:
- کلاس مجازی را با برنامه ریزی و هوشمندانه مدیریت کنند.
- برای ارائه کلاس، قانون و قاعده مندی داشته باشند.
- به پرسش های دانش آموزان پاسخ دهند.
- فعالیت گروهی دانش آموزان را مدیریت و تشویق نمایند.
- دانش آموزان را برای شرکت فعال و موفق در مجامع علمی مثل لیگ علمی، مسابقات مختلف علمی و المپیادها آماده نمایند.
- از روش های متنوع و جذاب برای تدریس استفاده نمایند.
- فیلم های آموزشی ( آفلاین ) را تکمیل نمایند.
- پس از انجام ارزشیابی ها، به پرسش های آن در کلاس پاسخ دهند.
- تدریس کتاب درسی و فوق برنامه علمی ( گاج، جزوات و ... ) را هماهنگ انجام دهند.
- دانش آموزان را برای شرکت در انجمن های علمی تشویق کنند.
- در غنی سازی ماهنامه آوای فرهنگ مشارکت داشته باشند.
- با عوال اجرایی به خصوص مدیر آموزشی و واحد مشاوره همکاری نمایند.
- دانش آموزان پرتلاش و فعال را برای تشویق و دانش آموزان کم کار را برای پیگیری معرفی نمایند.
در ادامه ابتدا عوامل اجرایی و سپس هر یک از دبیران، نظرات انتقادی و پیشنهادی خود را بیان داشتند:
- آقای اسدی ( معاون اجرایی): ضمن تشکر از همکاران، تقاضا داشت که دانش آموزانی که مشکل درسی یا رفتاری دارند، جهت پیگیری به دفتر معرفی شوند.
- آقای مهندس فرزاد (معاون آموزشی): از گروه های درسی مجازی استفاده شود، دانش آموزان با نام های فارسی در کلاس درس حاضر شوند، همکاران نمرات ارزشیابی ها را جهت اطلاع اولیا و دانش آموزان، هرچه سریع تر به دفتر دبیرستان تحویل دهند.
- آقای مهندس زارع ( مدیرآموزش): همکاران طرح درس ها را آماده و استفاده نمایند- همکاران کار و فناوری، فیزیک، شیمی و زیست شناسی، فعالیت های عملی را در دفتر مخصوص ثبت نمایند- دانش آموزان پرتلاش برای تشویق معرفی شوند.
- آقای امیدی (قرآن): دفتر مدرسه نسبپت به دانش آموزان کم کار پیگیر باشد.
- آقای بردبار (ادبیات فارسی): مدت زمان انشا کافی نیست. برای دانش آموزان متقاضی تیزهوشان برنامه ریزی شود.
- آقای یوسفی (مطالعات): تلاش همکاران اجرایی قابل تقدیر است.
- آقای جهانگیری (شیمی): بهرت است به کتاب گاج در پایان هرفصل پرداخته شود. در این صورت تمرین و تکرار بیشتری صورت میگیرد.
- آقای اسلامی (پیام های آسمان): نحوه حضور دانش آموزان و فعالیت کلاسی آنها در نمره مستمر تاثیرگذار باشد.
- آقای روشن مقدم (ریاضی): مسئولین نگران شلوغی کلاس نباشند، بهتر است طرح درس ها در نوب دوم ارائه شود.
- آقای عباس زاده (ریاضی): برای جلوگیری از تاخیر ورود برخی دانش آموزان چاره اندیشی شود- در خصوص آزمون مرآت اطلاع رسانی صورت گیرد- برای دبیران کتاب گاج خریداری شود.
- آقای اسماعیلی (فیزیک): بهتر است گاج در پایان فصل کار شود. طرح درس ها ترمیک باشد.
- آقای قلی زاده (کاروفناوری): از همکاران اجرایی تقدیر و تشکر نمود.
- آقای علیجانی (زبان انگلیسی): گروهبندی دانش آموزان بعد از ارزشیابی ها انجام شود.
- آقای هوشیار (زبان انگلیسی): مدرسه در شرایط ایده آل قرار دارد.
- آقای خلیلی نژاد (مشاور): در خصوص کار گروهی و نحوه اجرای آن بهتر است دفتر مدرسه برنامه ریزی نمایند. با توجه به اینکه طرح درس یک پروژه دراز مدت است بهتر است به صورت مستمر انجام پذیرد.
- آقای فتحی (قرآن/عربی): برای پایه های هفتم و هشتم کتاب کار گاج تهیه شود- برای شلوغی بعضی از کلاس ها چاره اندیشی شود- جلسات در گوگل میت برگزار شود.
در این جلسه آقایان نظری (عربی)، کرمی (مطالعات )، به دلیل مشکلات اینترنتی اظهارنظر نداشتند.
این گردهمایی ساعت 10:45 شب به پایان رسید.