بهداشت روانی در مدرسه
خانواده ، مدرسه و اجتماع تأمین کننده ی بهداشت روانی کودک و نوجوان است . این سه نهاد مهم اساس شخصیت فرد را پی ریزی کرده و پایه رفتارهای بعدی وی را استوار می سازد . اگر خانواده ، مدرسه و اجتماع هر یک وظایف خود را به خوبی انجام دهند شانس موفقیت کودک در زمان جوانی و بزرگسالی افزایش خواهد یافت و بالعکس چنانچه این سه نهاد در انجام وظایف خود قصورنمایند ، سازگاری فرد در دوران بزرگسالی بسیار دشوار خواهد شد و چه بسا به انواع مشکلات جسمانی ، روانی و اجتماعی مبتلا شود که درمان آن ها با هزینه های گزاف همراه خواهد بود .
از دیدگاه بهداشت روان ، مدیر ، معاونین ، معلمان و مربیان خوب از ویژگی های زیر برخوردارند :
* دانش آموزان را دوست دارند .
* رفتارهای آنان الگوی دانش آموزان است ، در نتیجه از رفتار مطلوب برخوردارند .
* از اطلاعات کافی در زمینه ی رشد جسمانی ، شناختی ، عاطفی و اجتماعی برخوردارند .
* دانش آموزان خود را در بحران ها و مشکلات خانوادگی و اجتماعی یاری می نمایند .
واحد مشاوره مجتمع آموزشی فرهنگ
محمودی زاده